Renholdsplan

Elever som bor ved internat og hybelbygg ved skolen har ved signering av husleiekontrakten forpliktet seg til å holde egne rom og fellesarealer (gjelder kun hybelbyggene) rene etter renholdsplan. På hybelbyggene må elevene bli enig om å alternere på å holde fellesrommene rene.

Alle elevene plikter å vaske og rydde sitt eget rom en gang i uken. Da må gulvet være vasket, vask og speil være rengjort, all søppel må fjernes, hyller og pult må være tørket støv av/vasket. Hvis vegger og dører er skitne så må de rengjøres. Inspeksjon av private rom varsles minst 14 dager i forveien. 

En gang i uken vil fellesrommene og fellesarealene ved hybelbyggene bli inspisert av renholdspersonell og vaktmester som sjekker følgende: 

  • Utearealene og fellesarealene inne er fri for søppel
  • Fellesarealene er ryddige
  • Gulvene i fellesarealene er vasket
  • Møbler støvsugd 
  • Kjøleskap og komfyr/stekeovn er rene utvendig og innvendig 
  • Dusj, vask og toaletter er vasket og dusjsluk rengjort 
  • Klær skal tas ut av vaskemaskinene og henges til tørk når vasken er ferdig: Vått tøy skal ikke ligge i vaskekummene eller i en balje over tid 

Ved utflytting fra hybelbyggene må alle som har bodd på hybelbygget det gjeldende skoleår stille opp ved felles nedvask av byggene. De som har bodd på internatet må vaske ned sitt eget rom. 

I tillegg til ukentlig renholdsplan må alle ved nedvask: 

  • Vaske tak, vegger og lister på rommet 
  • Beboere ved hybelbyggene må vaske tak, vegger og lister i alle fellesrom 
  • Vaske ut av skap og skuffer 
  • Pusse vinduer 
  • Kjøkkenskap og hyller må rengjøres (gjelder kun hybelbygg) 
  • Uteboden skal ryddes og vaskes ned (gjelder kun hybelbygg) 

På siste skoledag vil renholdspersonell være til stede og inspisere rommene på internatet og hybelbyggene for å se at renholdet er tilfredsstillende utført. Hvis det ikke er tilfredsstillende utført vei de medføre trekk i romdepositumet.