Botilbudet

Skolen har internat og hybelbygg ved skolens avdeling på Holt. På Holt er det også tilbud om stallplass til elever som ønsker å ha med hest, og hundeplasser på hybelhuset.

Fotografi av bygning. - Klikk for stort bildeInternatet på Holt har 24 enkeltrom. Anne Margrethe Aanestad

Plassering

Avstanden fra Internatet på Holt til skolen på Mjåvann er omtrent 7 kilometer. Til Arendal sentrum er det omtrent 20 kilometer. Adressen er Landbruksskoleveien 28.  På Agder kollektivtrafikks hjemmeside kan du søke og se når bussene går.

Agder kollektivtrafikk

Hybelbygg

Skolen har 3 hybelbygg ved avdeling Holt. Hvert hybelbygg inneholder 8 enkeltrom (4 rom på hver side), 2 toaletter, 2 dusjer, felles stue/kjøkken, vaskerom og utebod. Alle rommene er fult møblert med gode rammemadrasser (90*200 cm), garderobeskap, vask & speil, pult og stol. Elevene er selv ansvarlig for renhold av sine rom og fellesrom.

Renholdsplan

Internat

Ved avdeling Holt har skolen et internat med 24 enkeltrom. Rommene er fult møblert på linje med hybelbyggene. Felles toalett og dusj på gangen i hver etasje. Elevene er ansvarlig for renhold av egne rom.

Renholdsplan

På internatet er det et trimrom, vaskeri og garderober til fjøs & stalltøy i kjelleren. I tillegg er det en stor peisestue med Te-kjøkken, flatskjerm TV, prosjektor m/skjem til filmkvelder, biljard og bordtennisbord.

Internatvakt

Ved avdeling Holt er internatvakten tilstede fra kl. 20.00 til 06.00 hver dag. Internatvakten har rom i 1. etasje på internatet.

Internatvakt Holt, telefonnummer: 488 94 752

Husordensregler

Husordensregler for hybelbygg og internat

Hvordan søke om plass ved skolens botilbud

Søknadsskjema om plass ved skolens botilbud

Borteboerstipend

Du kan ha rett til borteboerstipend dersom du må bo borte fra foreldrene dine. Lånekassen har mer informasjon. Statens lånekasse for utdanning

Husleie

Ved avdeling Holt tilbyr skolen kost og losji. Husleien skoleåret 2023-2024 er kr. 5 400. Alle som får plass ved botilbudet får tilsendt to eksemplarer av en husleiekontrakt samt en faktura på depositum på kr 5 900 som må betales før innflytting.

Husleiekontrakt (PDF, 125 kB)

Hva trenger du å ta med deg ved innflytting?

• Ett eksemplar av husleiekontrakten ferdig signert
  • Kvittering på innbetalt depositum
  • Dyne, pute og sengetøy

Stallplass

Skolen tilbyr stallplass til elevhester.

Skolestallen har boksplass til 15 elevhester.

• Store paddocker og store, flotte beiter til elevhester i beitesesongen
  • Vaskespilt med varmt og kaldt vann
  • «Rytterstue med sofa» og klasserom til kurs og sosiale kvelder-
  • Låsbare utstyrsskap
  • Dekkentørk
  • Toalett

Treningsfasiliteter:

• Ridebane 30 x 55 med hindermatriell
  • Rundpaddock
  • Mange kilometer med flotte treningsveier og skogsstier

Stalleie: 2000 kr per mnd.

Inkluderer grovfôr og flis. Skolestallen er en dugnadsstall der elevene bytter på fôringer og helgevakter. Hjertelig velkommen skal du og din hest være!

Søknad om stallplass

Hundeplass

Fra skoleåret 2021 åpner vi for inntil 8 plasser på hybelbygg hund. Elever på Vg2 naturbruk har førsterett på plass, deretter Vg3 elever. Skolen er i gang å bygge en egen dagkennel som skal brukes i undervisning. Her vil det også være en egen «spa-avdeling».

For hundeplass er depositum for skoleåret 2022/2023 1500 kroner og tilbakebetales ved årets slutt, eller ved opphør av leieavtalen så fremt det ikke er skader utover normal slitasje. Depositum for elevens hybel kommer i tillegg. Leie av plass til hund på hybelbygg for skoleåret 2022/2023 er 100 kr og faktureres sammen med husleien. Leietaker er selv ansvarlig for å holde fôr, hundebur og andre driftsmidler til hunden.

Søknad om hundeplass

Ønsker du mer informasjon, ta kontakt med avdelingsleder Live Høystad på telefon 909 97 855 eller e-post

live.hoystad@tvedestrand.vgs.no